Thursday, February 2, 2012

Buat sahabatku

"Pertama, ingati aku dalam setiap doamu." 
"Kedua, kalau aku jatuh, hulurkanlah tanganmu kepadaku." 
"Bila aku bengkok, Kau luruskanlah aku." 
"Jangan kau asingkan diriku daripada kehidupanmu."  
(Petikan pesanan Zaman kepada Saifullah dari novel Terasing...)







sahabat, jangan asingkan daku saat daku khilaf kerana itu hanya akan membuatkan daku terus hanyut...
doakan, tariklah, luruskan ku kembali...itulah yang aku perlu duhai sahabat...
sekali pun saat itu aku akan memusuhimu bila kau ingin aku kembali, 
ketahuilah itu kerana aku dibutakan dengan dosa..
bersabarlah dalam meluruskan daku...
dan bila daku kembali lurus..
terima kasihku kepada mu tidak terhingga duhai sahabatku...

4 comments:

..بنت يوسف.. said...

ana dah baca novel ni..
kadang-kadang dalam bersahabat..kita terlupa..
seronok novel ni...

kalam_khadeeja said...

ye betul..kita selalu mengutuk bila sahabat buat salah dan tanpa sedar memulaukan dia..

al-'Amadulil Islam said...

siapa yg dpt melihat perkara yg akn dtg...mskn org yg hebat seperti Zaman pun boleh terjerumus walhal dia hanya merasakn dirinya di asingkn dr hidup sahabt karibnya sendiri...therefore, please! if our friend fallen out of Allah's path, tarik dia balik...jgn keji dia, sejauh mana alim pun dia pada ms silam, dan kini dia lebih teruk dr perangai remaja yg x belajr agama....NASIHATI dia dgn sbr dan berdoa agr HIDAYAH dikurniakn pd nya...hehe..please forgiving each other for the sake of UKHUWAH! last but not least...hehe, terbaik uh buku nie, ana rasa dlm byk2 novel Hilal Asyraf, nie yg terbaik...

..بنت يوسف.. said...

betul tu saudara..

if our friend fallen out of Allah's path, tarik dia balik...jgn keji dia, sejauh mana alim pun dia pada ms silam, dan kini dia lebih teruk dr perangai remaja yg x belajr agama....NASIHATI dia dgn sbr dan berdoa agr HIDAYAH dikurniakn pd nya...hehe..please forgiving each other for the sake of UKHUWAH!