Wednesday, July 11, 2012

aku dan kasut tidak serasi bersama...

Aku dan kasut tidak pernah mampu bersahabat lama...paling lama 6 bulan kasut ku bertahan, akhirnya tapaknya tercabut..dan paling sekejab sehari...hihihi..pernah lihat orang cuma pakai sehari kasutnya dan terus rosak? aku la orang itu...balik dr kerja, bila ku pusing mahu periksa kasut. tengok2, tapaknya sudah bolong...huhuhu...hancur akibat pergeseran dengan tar yg panas, barang kali...
kasut kedua bulan Jun..ntah ke brp untuk tahun ni..hehe

aku jadi berhati2 dalam memilih kasut...dari seorang yg tidak kisah tentang fesyen kasut, aku terpaksa cerewet.. bukan memilih yg berstail tp memilih jenis tapak kasut yg agak2 boleh tahan lama sedikit...

Bulan Jun saja aku terpaksa melambai sayu bila dua pasang kasut ku diangkut Kak Mun masa memgutip sampah di level ku...ohh...belum puas aku menikmati kasutku yg cantik...sudah terpaksa dibuang kerana tapaknya sudah boleh di masuki air dan pasir...hehehe....dilihat dari atas cantik..tapi tapaknya..patah dua ku kerjakan...

dalam tempoh sebulan, ini kasut ku yg ketiga...huhuh...kawan2 ku pelik dgn kaki ku, housemate ku juga tergeleng2 kepala, mama juga jadi tukang ketawa setiap kali aku tunjukkan tapak kasutku yang rabak..Hanan sampai lupa kasut ku jenis yg mana, kerana aku terlalu kerap menukar kasut..Aku aku sendiri lagi pelik dengan kakiku..apa ini kaki atau batu?berjalan kasar? tidaklah...aku rasa ok jer, masih lagi kategori sopan kalo berjalan..jalan berseret? tidak...aku ini cikgu kawad kaki di sekolah, mana boleh cg kawad jalannya seret..jalan hentak2? tidak lah...bukan aku suka membentak2..hehehe...lalu apa?ntah laa...

kawan2ku mencadang kan aku menandakan jangka hayat utk setiap kasut yang aku beli...nanti aku cuba buat..utk yang dah lepas takpelah..yang akan dtg...nak tau jugak ye brp byk kasut dalam setahun telahku rosakkan...org lain beli kasut byk2 buat koleksi di rumah. tapi aku. org yang paling kerap beli kasut, tp di rak kasutku cuma ada 2 pasang kasut ku..pelik lagi kan? hik3!!

7 comments:

al-'Amadulil Islam said...

Dgn kasut x serasi x pe, tp wajib serasi ngn makanan, kasi gemuk....sikit....ahaha, tecer, best x berkerja nie? Nmpk mcm penat jeh keje......

kalam_khadeeja said...

hah npk penat? bila awk nmpk tecer penat? walau pun ni bukan kerja yg tecer cintai tp seronok juga..mencabar minda dan kreativiti apatah lg kesabaran berhadapan dgn client...byk benda belajar...

tp cikgu tetap di hati..cita2 sampai mati :)

al-'Amadulil Islam said...

Hurmmm, ntah la, kadar pnt tuh diukur dr ms terluang tecer la, sbb mcm asyik sibuk jehhh, kalau sibuk, x kan la x penat.....

kalam_khadeeja said...

adat bekerja mmg sibuk..tp awk kalo nak sembang apa2 ngn tecer just buzz me okay..selalunya tecer boleh jawab melainkan tecer keluar jumpa client..buzz je, tecer pon stress jugak kalo asyik buat keja je..kalo awk sembang2 ngn tecer terhibur skit...:)

al-'Amadulil Islam said...

Haha, ye la tuh terhibur, tp kan da lm x smbg ngn tecer.......khabar tecer pun da mkin kabur bg ana...ye la, da lama sgt x contact......buat masa skang nie tecr tgh buat projek apa?

kalam_khadeeja said...

skang ni tecer dah hampir close project dgn MARA dan start the new project with MAS Airlines..i've to design and prepare a courseware for their cabin crew...so after this project finish i can be a cabin crew for the MAS la...hahah...just joking...takde sape nak amik cabin crew yg pakai tudung apatah lg tudung labuh...hehe

al-'Amadulil Islam said...

Haha.. Ade2 jeh, x pe x jd cabin crew jd kapten kapl terbang.... Lg best