Wednesday, June 13, 2012

Nak jadi cikgu...

Dah 2 tahun lebih aku jadi Instructional Designer bermakna 2 tahun lebih jugak aku meninggalkan kerjaya sbg guru. Tapi macam baru semalam aku bergelar guru. Dan sehingga hari ini aku terus bermimpi untuk kembali menjadi guru...teringat kata2 ibu Muslimah dalam Filem Laskar Pelangi',


" Mimpi aku bukan jadi isteri saudagar pak, mimpi aku jadi guru"


Aku salah seorang yang keracunan mengajar...benar sekali..aku terlalu rindu untuk kembali menjadi guru. Tapi sehingga kini aku belum direzekikan Allah untuk menjadi guru..Apa indahnya jadi guru?


1- syok main kejar2 dgn pelajar ponteng
2- rasa bahagia bila pelajar tak berjaya meniru dalam exam sbb cg dia tau je teknik2 meniru yg cb dilakukan..huhuhu
3-tak larat nk buka hadiah time hari guru. gegegege
4-rasa muda sentiasa bila di samping remaja2..
5-best marking buku dan paper exam sambil buat pangkah besar2 ditambah dgn perkataan" sila jumpa saya!".hehe
6-bila suruh apa2 budak2 jrg membantah..wahh..berkuasa2...
7-Apa yg student main kita leh main..cth, bola jaring, badminton, main kejar2, main baling selipar, main ape lagi? suma boleh...
8-Jadi perisik bila ada kes disiplin
9-jadi pendakwa raya bila kes dah kantoi...best2!!
10-Jadi kaunselor bila student jadi murung.





Part sini mesti nak nangis...



nampak tak saya?hehehe






6 comments:

al-'Amadulil Islam said...

=] tiada kata yg dpt diluahkn, cume ana berpendpt sklh menengah rendah ana seronok sbb usaha tecer yg menghidupknnye... Dr situlh titik permulaan ana membina kepimpinan diri utk memimpin org laen...and ms tuh jugaklah markah science ana yg plg terbaik utk seumur hidup setakat nie la... Terima kasih guru kerana mengajarku erti kehidupan JUGAK! T. T

kalam_khadeeja said...

dan mengajar batch kalian, warga 'Villa Syahdu' adalah kenangan termanis dalam hidup sy...korang semua mmg sgt special...the best batch ever! satu masa akan sy tuliskan kisah ttg kalian..sbb sy syg sgt dgn batch korg..sampai hari ni masih ada guru2 yg memuji2 batch korg..dan sy tumpang bangga maklumlah sy bondanya..hehehe

aiman...sy nk jd cikgu balik...sob3!!

al-'Amadulil Islam said...

Juga, merupakn batch pertama yg menubuhkn alumni utk membantu pihak sklh, semoga batch nie mampu menjd penggerak dan qudwah utk batch seterusnye lbh gemilang dlm kepimpinan alumni mrk yg akn dtg....sekalung tahniah bg committee yg menjd tunggak penggerak batch....

Cik Rosliza, anda ttp cikgu dihati kami utk selama2nye,eceh2, InsyaAllah.... Cikgu terbaik kami, cikgu plg sporting kami, cikgu plg garang kami! , cikgu plg ceria, cikgu plg generous..... Cukup la kowttt..... Nnt byk2, bangga diri sgt pulak.... Hehehe... Ank murid jht...
.....

kalam_khadeeja said...

hehe...byk puji..melambung2 cam naik bot kat pangkor lak rasanya..satu hari kita reunion kelas kita kat pangkor nak? menggamit kenangan lalu..hehehe

al-'Amadulil Islam said...

Jom2......bile?

kalam_khadeeja said...

thn depan ker...rancanglah..korg kan ada kumpulan alumni..